Mélypontra esett az olasz fogyasztói hangulat
Augusztusban több mint kétéves mélypontra esett Olaszországban a fogyasztói hangulatot jelző index, amit hétfőn ismertetett az olasz statisztikai hivatal.
Augusztusban több mint kétéves mélypontra esett Olaszországban a fogyasztói hangulatot jelző index, amit hétfőn ismertetett az olasz statisztikai hivatal.
Az Egyesült Államokban a hetvenes-nyolcvanas évek fordulójának recesszióját és a 2008-as válság mélypontját idézi a fogyasztói hangulat augusztus végén – derül ki egy pénteken megjelent felmérésből.
Európa számos országában javult a fogyasztói hangulat a második negyedévben, először a globális válság óta.
Javult a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban - derül ki a Reuters hírügynökség és a Michigan egyetem közös áprilisi felméréséből.
Jelentősen, az elemzői várakozásokat meghaladó mértékben romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban a pénteken megjelent adatok szerint.
A vártnál jobban javult júniusban az amerikai fogyasztók hangulata: a Michigan egyetem előzetes adatai szerint a hóközi hangulatindex 75,5 pontra emelkedett a májusi 73,6 pontról, elemzők 74,0 pontot vártak.
A gazdasági közérzetnek viszonylag jó lázmérője a fogyasztói közhangulat, így nem meglepő, hogy a magyarországi fogyasztói közhangulat további gyors romlásáról számolt be a Nielsen piackutató cég.
A német fogyasztók hangulata kissé romlik áprilisban. A GfK piackutató intézet 2 ezer háztartás körében végzett felmérése szerint a fogyasztói hangulatindex 2,4 pontra csökkent a februári – lefelé módosított – 2,5 pontról, szemben a szakértői várakozásokban szereplő szintén 2,5 ponttal. 2008 áprilisában a mutató 4,6 ponton állt.